Veel gestelde vragen
Wij helpen je met iedere vraag die gerelateerd is aan jouw onderneming of aan jou als ondernemer. Verder verwerken we jouw administratie of kijken kritisch met je mee, doen jouw belastingaangiften (indien gewenst), stellen de jaarcijfers op en regelen zaken voor jou met de Belastingdienst.
Als je ervoor hebt gekozen de administratie volledig uit te besteden, is het belangrijk dat je deze wel continue blijft vullen door facturen aan te leveren zodra je ze hebt ontvangen (of verstuurd). Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat jouw cijfers altijd up to date zijn.
Als je zelf in één van onze softwarepakketten werkt, is het natuurlijk de bedoeling dat je zelf zorgt dat je administratie bij is.
Vanuit ons aangiftesysteem vragen wij bij de Belastingdienst de vooraf ingevulde gegevens van jouw aangifte inkomstenbelasting op. Controleer of onze kantoornaam ook daadwerkelijk op de brief staat.
Zo ja, dan kun je de machtiging activeren door de code in te vullen nadat je hiervoor het verzoek van ons hebt ontvangen.
Wij geven aan de Belastingdienst door dat wij jouw belastingconsulent zijn. Als wij de gegevens van de bij jou opgelegde aanslagen binnenkrijgen, kunnen we deze controleren en indien nodig tijdig actie ondernemen.
Mocht je het niet eens zijn met deze machtiging dan kun je de brief met de intrekkingscode retour zenden naar de Belastingdienst.
Deze zijn hetzelfde als die van de webversie van Basecone.
Je hebt van ons bij het aangaan van onze samenwerking een bericht ontvangen met daarin een gebruikersnaam en de kantoorcode.
Het wachtwoord heb je zelf aangemaakt. Als je deze bent vergeten, kun je via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanmaken.
Via beveiligde email sturen we je een bericht met daarin een opsomming van de aan te leveren stukken. Je kunt ze dan direct uploaden, of aangeven als een document voor jou niet van toepassing is.
We proberen alle aangiftes zo snel mogelijk af te handelen. Maar een winstaangifte (onderdeel van de aangifte inkomstenbelasting) kost altijd meer tijd. We zitten gebonden aan dossieropbouw en diverse verplichtingen vanuit de fiscale wetgeving.
Het is daarom voor ons onmogelijk om voor alle ondernemers voor 1 mei aangifte te doen.
Vraag zelf geen uitstel aan; wij vragen automatisch voor al onze klanten uitstel aan via de regeling voor accountants- en administratiekantoren. Daarmee wordt de uiterste inleverdatum voor de aangifte uitgesteld met een jaar.
Nee, dit regelen wij voor jou.